유니티 2D 전문 블로그. 2D 게임 개발 연구, 유니티 학습, 유니티 물리 엔진 스터디, C# 코딩에 대해서 학습하고 실전 게임 개발에 대한 지식을 쌓아가는 것이 목표인 블로그 입니다.
유니티를 사용하는 이유?
유니티는 3D에 맞추어 개발된 게임 프로그램 엔진이다. 하지만 현재도 계속 게임에 특화 시켜 개발하고 버전을 업시키고 있기 때문에 2D에 대해서도 많은 발전을 이룬 게임 엔진이다. 그러므로 많은 게임 개발자들이 사용하고 있는 엔진이기에 그만큼 많은 정보와 포럼에 많은 질문과 답변들이 존재한다.
초보 개발자도 유니티에 대한 공부를 1달만 한다면 간단한 게임 개발을 할 수 있을 정도이니 전문적으로 익히게 된다면 빠른 개발과 게임 앱을 만들 수 있게 될 것이다.
앞으로 어떠한 게임을 만들 것인가?
천천히 게임 개발을 해나갈 예정이다. 그 모든 과정을 이 블로그에 담아 낼 것이며, 게임 개발 정보가 필요한 사람들은 이 블로그에서 많은 정보를 얻어 갈 수 있게 될 것이다.
2D에서 만들기 가장 쉬운 게임부터 개발해볼 예정인데 보통은 비행기 게임이나 횡스크롤 게임을 만든다. 저자도 일단 비행기 게임부터 개발해서 구글스토어와 같은 곳에 게임을 올리는 과정과 앱 광고를 넣는 방법까지 모두 넣어볼 생각이다.
앞으로의 각오는 어떠한가?
항상 블로그를 쓰다보면 금방 지쳐서 안쓰고는 했는데, 이제부터는 하루에 한줄이라도 쓰려고 한다. 물론 한줄이라는 것이 바로 글을 발행해서 올리는 것이 아니라 서식에 저장해두었다가 정리가 되면 올리는 방식으로 올릴 것이다.
Unity 2D professional blog. It aims to learn about 2D game development research, Unity learning, Unity physical engine study, C# coding, and build up knowledge about real game development.
Why Unity?
Unity is a game program engine developed for 3D. However, it is still a game engine that has made a lot of progress in 2D because it continues to develop and upgrade the version specialized in games. Therefore, since it is an engine used by many game developers, there are so many questions and answers in the forum and information.
Even novice developers can develop simple games if they study about Unity for a month, so if they learn professionally, they will be able to develop fast and create game apps.
What kind of games will you make in the future?
We are planning to develop the game slowly. The entire process will be included in this blog, and people who need game development information will be able to get a lot of information from this blog.
We are planning to develop the easiest game to make in 2D, and usually make airplane games or horizontal scroll games. The author also plans to develop airplane games first, post the game in places like Google Store, and put in app advertisements.
What are your resolutions for the future?
I always got tired of writing blogs quickly, so I didn't write them, but from now on, I'm going to write at least one line a day. Of course, a single line does not publish and post the article, but it will be saved in a form and uploaded when it is organized.
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